Červená řepa - vitamínová bomba

Pokud pravidelně máte na talíři červenou řepu, určitě se u vás  neobjeví nedostatek kyseliny listové. Tento vitamin je zde přítomen ve vysokých koncentracích. Podle zdravotnických odborníků by měl chránit před kardiovaskulárními chorobami.

Další látkou, díky níž je řepa tak cenná, je betain. Je to sekundární rostlinná látka, o které se říká, že stimuluje játra. Může posílit žluč a tím také pozitivně ovlivnit trávení. Pravidelnou konzumací červené řepy můžete také podpořit detoxikaci prostřednictvím jater a střev.

V neposlední řadě je třeba zmínit také účinek, který může mít červená řepa na hladinu homocysteinu. Homocystein je toxická aminokyselina, která je schopna způsobovat srdeční a cévní onemocnění. Říká se, že červená řepa snižuje hladiny tohoto toxinu.

Jelikož jsou některé z těchto látek citlivé na teplo, je nejlepší konzumovat červenou řepu jako syrovou stravu. Jako třeba lahodný salát z červené řepy. Domácí šťáva z červené řepy má také vysokou koncentraci živin. Pokud nemáte rádi její chuť, jednoduše ji zkombinujte s citronem, jablkem nebo mrkví.

Ještě jeden tip na konec: Listy červené řepy nepatří do koše. Jsou také bohaté na živiny, včetně vápníku. Jen je opatrně odtrhněte a použijte jako špenátové listy.